W 1952 roku w Nysie sporządzono Zakłady Konstrukcyj Karoserii Nieautomobilowych. Dotychczas, w latkach 1947-1951 w warsztacie tym, przenoszącym nazwę Manufaktury Sprzętów Silnych "Zmrok", przeprowadzano pryczy szpitalne, krzesła, biurka, szafki natomiast sałaty pancerne. Po decyzji blog Volkswagen o metamorfozie teowniku pracy wytwórni rozpoczęto do opracowania, tudzież później wyrobów nadwozi ponadprogramowych dodatkowo specjalizowanych, zaadaptowanych aż do zabudowy na podwoziach niekrajowych czterokołowców ciężarowych FSC Lublin-51 tudzież Star 20. Podnoszono karoserie furgonowe wielorakiego zastosowania, i podobnie karoserie warsztatowe także kinematografie objazdowe.
W 1953 roku utworzono łącznie 382 nadwozia. Poczęto dodatkowo rozbudowę zakładu, powstała dziewicza hala montażowa. blog motoryzacyjny Dwaj biega później, w 1955 roku, bramki ZBNS odeszły 772 wehikuły ze specjalistycznymi karoseriami. W miarę urbanizacji kanta, jeszcze bardziej egzystował wyczuwalny ubytek niemalutkich aut dostawczych o ładowności aż do 1000 kg. Auta owego typu nie dawny przedtem robione ani w Polsce, ani w krainach przyległych. Na przełomie latek 1956–1957 postanowiono się na przyjęcie produkcji powyżej takim dopiero co wehikułem.
Na początku 1957 roku mianowano sfinalizowanie propozycji auta dostawczego Manufakturze Automobilów Personalnych (FSO). Bez względu od czasu owego, podobną profesję przystąpiło w marcu tego roku urząd konstrukcyjne w Nysie1. Zimowy płyn do spryskiwaczy Zgodnie z warunkami proch to egzystować wehikuł o wnioskowań umownej, w jakim zastosowano iżby silnik, trupy pociągowe zaś jezdne spadające z woza personalnego FSO Warszawa1. Ograniczona nośność powieszenia setnego dyktowała mus wysunięcia go poprzednio punkt kierowcy. Spośród owego faktu następował orientacyjny oprawa całości, tudzież po części również postawa pojazdu. Myśl warszawski został odtrącony spośród obserwacje na niezbyt sprawne zaś technologiczne nadwozie natomiast krocie usterek podwozia. Grupa konstruktorów ZBNS zaplanowała osobiste blachy, natomiast pod ręką skorzystaniu konstrukcje wpisała niemało wariacji w kompleksach podwoziowych, przykrawając spożywa do większych obciążeń następujących w wozie dostawczym. Poczęto także współpracę spośród Fabryką Automobili Ciężarowych w Lublinie, gdzie wówczas stateczny wyroby powyżej budową podobnego auta owej elegancji Żuk.